Procedure to stablish the objective price in the hotels of the touristic destinations of Jardines del Rey
Procedure to stablish the objective price in the hotels of the touristic destinations of Jardines del Rey
Keywords:
Objective price, cost based in the value, marketAbstract
The level reached by the touristy at international level is showed in the different areas, regions and touristic destination that make of these places the bases that support and push up the national economies. All these plus the need of being profitable and get in the competition in a steady way is the main objectives to reach out. For that outcome is required the use of countable management techniques that allows it. In Cuba the touristic destination of Jardines del Rey has stablished their marketing strategies mainly though out tour operators that advertise and promote a product they call sun and beach, always remarking their landscapes and natural beauty at a lower price than the set market. This work allowed designing a procedure to determine the objective price, considering the market, and combining two techniques of the countable management: The objective price and the cost based in the value. The procedure of reference is showed in this work.
References
Agramonte C., C. (2018). Procedimiento para determinar el precio objetivo en el Hotel Iberostar Mojito. [Trabajo de Diploma. Universidad de Ciego de Ávila].
Angulo O., C. E., (2006). Administración y Finanzas. http://www.monografias.com/administracion_y_ Finanzas/Marketing. Consultado en Mayo de 2019.
Arnaiz S. Y. (2014) La Gestión Estratégica de Precio para los Productos Opcionales en las Agencias de Viajes del Polo Turístico “Jardines Del Rey”. [Tesis de Doctorado. Universidad de Ciego de Ávila].
Arnaiz Y., Palenzuela, R.J., Rendon, Y (2021). Procedimiento de Análisis de los Costos medioambientales en el Hotel Pullman Cayo Coco. Universidad & Ciencia, 11(1), 171-187.
Balada, O. (2000). La contabilidad de Gestión en el Sector del Automóvil. En Balada, O. (Ed.) Situación y Tendencias de la Contabilidad de Gestión en el ámbito Iberoamericano. pp. 119.
Caraballo K., L. Y. (2020). Introducción al Estudio del Turismo. http://www.monografias.com/turismo/
Da Silva, D. (2021). Cómo calcular el precio de un producto en 4 pasos. http://www.zendesk.com.mx/blog/
Garrido B., I. Y., Merino Ch., L, Morales M, N. H. y Chafa G., J. (2018). Los sistemas de costo como herramienta fundamental en la administración de empresas. Observatorio de la Economía Latinoamericana. http://www.eumed.net/2/rev/ oel/2018/02/costos-administación-empresas.
Rendon, Y., M. et al. (2019). Procedimiento de Costo Basado en Actividades en Instalaciones Hoteleras del Destino Turístico Jardines del Rey. Universidad & Ciencia, 8(3).
Sánchez G., J. (2019). Contabilidad de gestión. http://www.economipedia.com
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Carlos Agramonte-Cervantes , Marlene Esther Daley-González , Guillermo Pablo Leyva-Leyva , Yudelmys Rendón-González
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.