Sales levels during Covid-19 a systematic review in micro-businesses in Latin America
Keywords:
Sales levels, Microenterprise, Latin America, systematic reviewAbstract
The objective of this study is to know the level of sales during Covid 19 in microenterprises in Latin America. A systematic review was used as a method, following the Prisma guidelines of the studies in the main databases. The results categorically indicated that micro-enterprises in Latin America are at the level of the requirement in times of crisis; reinventing themselves is the only option they have, also the new marketing trends and the profile of the micro-entrepreneur in the face of this adverse situation are the lessons that will be perfected over time. The systematic review concludes that microenterprises in the future continued to use social networks for their expansion and growth.
References
Bargados, A. (2020) Impacto del Covid‐19 en las Pymes argentinas: actividad, empleo y condiciones de trabajo. Trabajo y Sociedad. Núm. 36, 2021. 123-145
Baldwin, R.. y Weder di Mauro, B. (2020). Economics in the Time of COVID-19. London: CEPRPress.
Congreso de la Republica de Perú (2020). Decreto Ley N°1455 del 6 de abril del 2020 mediante el cual se crea el programa “Reactiva Perú” para asegurar la continuidad en la cadena de pagos ante el impacto del covid-19
Gaona, J. y Zavaleta S. (2020). Cómo están afrontando la crisis las empresas colombianas durante el Covid 19. Trabajo de Grado. Universidad Católica de Colombia. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. Programa de Economía. Especialización en Administración Financiera. Bogotá, Colombia. Recuperado de https://hdl.handle.net/10983/24627
Heredia, A., Aguilar, P., y Sainz, N. (2020). Situación de las Pymes de Hermosillo, Sonora ante la crisis presentada por COVID-19. Revista de Investigación Académica Sin Frontera: División De Ciencias Económicas y Sociales, (32), 1–22. https://doi.org/10.46589/rdiasf.vi32.311
Quilia, J. (2020) Desafíos en la gestión empresarial de las mypes en tiempos de COVID-19, Perú. (Tesis de maestría). Universidad César Vallejo, Perú. Recuperado de https://hdl.handle.net/20.500.12692/48291
Riofrio, A. (2020) Habilidades Gerenciales y Nivel de Ventas en los Microempresarios que ofrecen Delivery ante la Pandemia del COVID-19, Piura, 2020. (Tesis de maestría). Universidad César Vallejo, Perú. Recuperado de https://hdl.handle.net/20.500.12692/47539
Segura, F. (2020) El perfil emprendedor y la intensidad competitiva del mercado como predictores de supervivencia en microempresas mexicanas. Contaduría y Administración 65 (3), 2020, 1-27. http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2121
Suárez, M. (2020). Estrategias digitales utilizadas por 7 empresas durante el Covid-19: estudio de casos. Economía Y Administración (E&A), 11(1), 41-52. https://doi.org/10.5377/eya.v11i1.10513
Tuesta, J. (2018) Factores determinantes de la morosidad en créditos microempresa mi banco, agencia tingo maría, período 2015-2017 (Tesis de maestría). Universidad Nacional Agraria de la Selva, Tingo María, Perú. Recuperado de http://repositorio.unas.edu.pe/handle/UNAS/1339
Tuesta, J., Valladolid, A., y Coronel N. (Octubre de 2020). Créditos microempresa y el desarrollo de negocios en el mercado Modelo en Tingo María, Huánuco. XI Encuentro Científico Internacional ECI Norte Verano – Invierno 2020. http://repositorio.uss.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12802/7419/LIBRO%20RESU%CC%81MENES%20XI%20ECI.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Vega, F., Mejía, M. y Durán, J. (2021). Estrategias de mercadotecnia de MIPyMEs durante la pandemia COVID-19 en Ciudad Juárez, Chihuahua, México. European Scientific Journal, ESJ, 17(4), 229. https://doi.org/10.19044/esj.2021.v17n4p229
Vega, A., Cerón, A. y Figueroa, G. (2021). Perspectivas de eCommerce y los Hábitos de Consumo Tras COVID-19. European Scientific Journal, ESJ, 17(4), 112. https://doi.org/10.19044/esj.2021.v17n4p112
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Juan Alfredo Tuesta-Panduro , Liliana Victoria Coronado-Chang, Clemente Pardo-Hidalgo , Sobeida Salirrosas-Navarro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.