Procedure for the design of commercial offers in the San Juan Hotel of the Islazul chain
Keywords:
Innovation, commercial offers, customer satisfaction, profitabilityAbstract
Having a portfolio of attractive offers in the hotel sector contributes to tourist facilities reaching higher levels of competitiveness and customer loyalty. The objective of the research was to design a procedure for the creation of innovative commercial offers that increase profitability and customer satisfaction at the Hotel San Juan. The criteria of experts, surveys, interviews and direct observation, allowed the development and application of the procedure for the scope of the objective. The activity matrices, General Electric and BCG, the Decision software, and the statistical package SPSS version 22.0 were used for data processing and analysis. The five commercial offers designed would contribute to increase profitability in the installation, customer satisfaction and income for this concept by 19.5%.
References
Barrionuevo Lozano, M. (2017). Estudio de la estrategia empresarial de Pepsico Inc. Doble Grado en Administración y Dirección de empresas, Universidad de Sevilla.
Del Real, M. (2021). Consumateca. Las ofertas comerciales qué son, derecho d los consumidores. Disponible en http://www.consumateca .com
Fischer De La Vega, L. E., y Espejo Callado, J. (2011). Mercadotecnia. Cuarta edición. McGraw-Hill Interamericana. Editors S.A. de Cv México DF.
Gee, S. (1981). Technology transfer, innovation and international competitiveness. Hoboken, NJ, U.S.A.¨John Wiley & Sons.
Haro Carrillo, Fernando Andrés; Córdova Rosas Nelson Claudio (2017). Importancia de la innovación y su ejecución en le estrategia empresarial. INNOVA Research Journal, 2017.
Lineamientos de la política económica y social de Partido y la Revolución (2021). Octavo Congreso del Partido Comunista de Cuba.
Manual de Oslo (2019) Propuesta de guía para recoger e interpretar datos sobre innovación tecnológica. Madrid, España. (3ra Edición)
Organización para la Cooperación y Desarrollo Económico (OCDE), (2005), “Innovación”. OCDE/EU/Eurostat.
Osborn, A. F. (1960). Imaginación aplicada. Madrid: Velflex.
Palomo, I.I. (2015). El diseño de valor en la oferta comercial. Disponible en http¨//es.linkedin.com
Pavón, J., & Goodman, R. A. (1981). La Planificación del desarrollo tecnológico: el caso español: proyecto modeltec. Centro para el desarrollo Tecnológico Industrial. Madrid 1981.
Rauda Calderón, Wilmer Alexis (15 de febrero de 2018). Importancia de la innovación en el sector turístico. Disponible en www.entornoturistico.com.
Schumpeter, (1934), citado por: de Sousa, B.M.B., & Dominique –Ferreira, S. (2012). La innovación de los processos. Diferenciación en los servicios turíticos. Estudios y perspectivas en turismo. 21(4), 963-976.
Toledo (2021) La importancia de la innovación. Disponible en http:// www.prezi.com
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Anabel Peña-Suárez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.