Evaluation of knowledge management in Consulting and Legal Services Firms
Evaluation of knowledge management in Consulting and Legal Services Firms
Keywords:
Legal Consulting, Knowledge Management, KnowledgeAbstract
A Methodology for the evaluation of Knowledge Management in a Consulting and Legal Services Company is proposed to determine the Knowledge it possesses and the knowledge it needs. Its objective is: Design a procedure for the evaluation of Knowledge Management in the performance of a Consulting and Legal Services Company. The methods and techniques used in said investigation are the following: Theoretical Methods: The inductive-deductive method of analysis-synthesis, structural systemic method. Empirical Methods: Statistical-mathematical and econometric techniques, interviews with company managers. In its application it was possible to establish the gap between the knowledge that is possessed and the demanded. The knowledge to be promoted by type of capital. Which corroborated the need to acquire new knowledge and expand the existing ones in all capitals for continuous improvement.
References
Acosta Prado, J. C. (2018). Gestión del conocimiento y capacidad de innovación. Modelos, Sistemas y aplicaciones. Colombia.
Andersen, A. (1999). El management en el siglo xxi. Herramientas para los desafíos empresariales de la próxima década. Buenos Aires: Granica.
Bustelo, C. y Amarilla, R (2001). Gestión del Conocimiento y Gestión de la Información. Artículo en Revista PH.
Calvo Giraldo, O. (2018). La Gestión del Conocimiento en las Organizaciones.
Cuesta Santos, A. (2001). Gestión de competencias. Ed. Academia.
Drucker, P. F. (1993). Post – Capitalist Society. Oxford, Butterworth Heinemann.
Edvinsson, L. (1998). Managing intellectual capital at Skandia. En P. Sullivan, Profiting from Intellectual Capital: Extracting Value from Innovation. (págs. 279-283). Nueva York: John Wiley and Sons. Inc.
Fresno Chávez, C. (2018). ¿Qué es la Gestión del conocimiento? Ed. El Cid Editor.
Goñi, J. (2000). Modelo dinámico de gestión de conocimiento. Obtenido de www.gestiondelconocimiento.com.
Ikujiro-Nonaka. (2007). La empresa creadora de conocimiento. Harvard Business School Publishing Corporation.
La Fé y Castellanos. (2017). Procedimiento para el desarrollo de la gestión del conocimiento en empresas cubanas de alta tecnología. Centro Azúcar, 44(4).
Lage Dávila, A. (2018). La Osadía de la Ciencia. Sello Editorial Academia.
León Robaina, R. y Sosa Piedra, I. (2017). Diagnóstico de la gestión del conocimiento en el capital humano en la división territorial de ETECSA Santiago de Cuba. Revista Caribeña de Ciencias Sociales, (abril).
León Robaina, R. y Esquivel Valverde, A. F. (2018). Modelo de mejora continua de los procesos universitarios con enfoque de gestión del conocimiento.
León Robaina, R. y Figueredo Montalvo, D. (2019). La evaluación de la Gestión del Conocimiento en la Empresa GEOCUBA Oriente Sur.
Modelo de gestión del conocimiento de KPGM Consulting. (1998). http://www.gestiondelconocimiento.com/modelos_kpmg.
Monagas, M. (2012). El capital intelectual y la gestión del conocimiento. [Versión digital]. Ing. Ind., 33(2). http://scielo.sld.cu/scielo.
Tejedor, & Aguirre. (1998). Modelo De Gestión Del Conocimiento De KPMG Consulting. GC. Educ. http://gceduc.wikispaces.com/KPMG
Williams, J. (2018). Ejemplos de políticas de negocio. https://pyme.lavoztx.com/ejemplos-de-polticas-de-negocio-4686.html
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 ROSARIO LEÓN ROBAINA, JANET FABRÉ SILVA, BÁRBARA DANAIS NÁPOLES, MARBELIS LARDUET BORLOT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.